Olemme Porkkanan kanssa kovin erilaisia paitsi luonteeltamme, myös keskustelutavoiltamme. Oikeastaan ainoa yhteinen piirre on se, että olemme hanakoita kinastelemaan. Kaikenlainen keskustelu päätyy usein kinasteluun. Keskustelu kommunikaatiosta voi olla joskus melko hedelmällistä..

Porkkana: sussa on kaks asiaa jotka ärsyttää mua. haluutko kuulla? (Jokainen varmaan ymmärtää, että tämä kysymys oli retorinen. Porkkana kysyy usein kysymyksiä, joihin vastaa heti itse.)
Porkkana: mua ärsyttää se, että sä mietitmietitmietit ja harkitset, ja oot niin hidas.
Porkkana: ja sit se, että sä tuomitset liian nopeesti, ja otat aina niin negatiivisen kannan.
Kani: ne on kytköksissä toisiinsa noi miettimiset ja hitaus.
Porkkana: no tiedän.
Kani: mua välillä ärsyttää sun kärsimättömyys. useimmiten se kyllä huvittaa
Porkkana: minä? kärsimätön?
Kani: joo, olet ehkä 2. kärsimättömin ihminen maailmassa. jonkun täytyy olla vielä kärsimättömämpi, mutta en ole vielä vain tavannut.
Porkkana: ehkä. mikä muu? (Porkkanan kunniaksi on pakko sanoa, että hän on valmis myöntämään pienet valuvikansa varsin auliisti. Toki vastuun niiden seurauksista hän on kyllä aina valmis siirtämään muille varsin mutkitta.)
Kani: se, että oletat että luen ajatuksia. plöräytät jonkun asian puolivalmisteena ulos ja sit kuvittelet että kässään koko jutun ja kaikki siihen vain omassa päässäsi liittyvät nyanssit ja toimin semmosella tavalla ku odotat. ja sit kilahdat kun niin ei käy.
Porkkana: no mut sehän on sun tyhmyyttäs. ei mun vika
Kani: ei ole vaan sun ilmaisun puuttetta. vastuu viestin perille menosta on aina viestin lähettäjällä. kommunikaation sääntö nro 1.
Porkkana:  no ei oo, jos vastapuolella toinen ei kuuntele kunnolla ja on muutenkin vähän vajaa.
Kani:  se on sun asiasi huolehtia että viestit niin että varmistut että toinen kuuntelee ja että kerrot asiat niin että vajaakin ymmärtää. jos et toimi niin, et voi olettaa että tulet ymmärretyksi.
Porkkana: no kilahtamalla yleensä asiat selviytyy, ehkä se on osa mun strategiaani.
Kani: ei se oo mikään strategia, se on vaan seuraus siitä että sun viestinstrategia on niin huono
Porkkana: mistäs sä sen tiedät? kun puhuu kovemmalla äänellä ja on ärsyyntynyt niin huomion saa heti
Kani: esittämällä asian paremmin saisit sen mitä haluat etkä ärsyyntynyttä kinastelua.
Porkkana:  no enhän mä voi kun sun pitäisi itse tajuta. joo. oot vajaa. sovitaan niin, että sun pitää puhua enemmän.
Kani: sovitaan niin, että sun pitää parantaa sun kommunikaatiostrategiaasi. enempi rautalankaa ja vähempi kilahduksia.
Porkkana: eipäs sovita. se on edelleen rönsyilevä.
Porkkana:  mä en ala miettiä ensin mitä sanon. sittenhän mustakin tulis vajukki. yksi vajukki/pariskunta on jo tarpeeks.
Kani: ja yks sellainen joka puhuu tajunnanvirtana mitä sylki suuhun tuo on varmastikin tarpeeksi/ellei peräti liikaa per pariskunta
Porkkana: en mä puhu mitä sylki suuhun tuo. mä myös ajattelen paljon. En vaan sotke ajattelua ja puhumista keskenään niinku vajukit

Ilmeisesti kauan viljelty ajatus siitä, että miehet eivät osaa tehdä montaa asiaa yhtä aikaa ei ole pelkästään miesten yksinoikeus. Se on olennainen osa Porkkanan viestintästrategiaa.