Porkkana on ehkä maailman huonoin kahdessa asiassa. Nimittäin vitsien kertomisessa ja valehtelemisessa. Taisin hieman tehdä pilaa Porkkanan vitsinkertomiskyvyistä, kun hän kehitti mestarillisen joskin hivenen ristiriitaisen puolustuksen huumorinsa kukkaspenkille:

Porkkana: mä oon enempi semmonen tilannekomiikan mestari.


Porkkana: überlahjakkuus etten sanoisi.


Kani: no jospa se on kuitenki yleisön päätettävissä?


Porkkana: no kun yleisö ei tajua mua!
Kani: alat itse aina nauramaan jutuilles ennen ku saat ne kerrottua.


Porkkana: mutta sen siitä saa kun on niin ältsin hauska.


Kani: ainakin omasta mielestään


Porkkana: no tietty. ja mä olen aina oikeassa.


Porkkana: aika usein.


Porkkana: joskus.


Kani: Tutkitaanpa. Kysy Pululta oletko übertilannekomiikkamestari.


Porkkana: Pulu, oonko tilannekomiikan übermestari?!


porkkana: se sano joo.


Kani: eikä sanonu, kun torkkuu sun sohvalla. maailman huonoin valehtelija kyllä olet.


Porkkana: se oli niin itsestäänsevä tuo vastaus, että osas vastata unissaankin. Melko lailla pankin tyhjentävää argumentointia.